Deze fietsparkeervoorzieningen werden tot 1 januari 2016 door de gemeente Haarlem in stand gehouden. HFS is begonnen om in samenwerking met de gemeente de fietsparkeervoorzieningen stap voor stap te moderniseren en achterstallig onderhoud weg te werken. Ons doel: Langdurig behoud en waar mogelijk uitbreiding van buurtstallingen en ov-stallingen in Haarlem. Onze visie: Een onafhankelijke centrale website in de gemeente Haarlem brengt vraag en aanbod van stallingplaatsen bij elkaar. Het maakt de vraag naar buurtstallingen duidelijk en stimuleert gemeente en buurtorganisaties, ondernemers en particulieren om extra stallingplaatsen te creëren. Op sommige locaties kunt u - in overleg - ook uw scooter, brommer, scootmobiel of bakfiets stallen. Kijk op de kaart voor een mogelijke vrije plaats bij u in de buurt. Is er nog geen plek vrij, dan kunt u zich op de wachtlijst laten plaatsen bij de stalling van uw voorkeur. Stallingen per wijk >> Veiligheid
Haarlem Fietsstad [HFS] beheert en exploiteert:
40 buurtstallingen op 32 locaties,
42 ov-boxen op 3 locaties en
29 fietsboxen op 6 locaties.
Buurtrijwielstallingen in de directe woonomgeving
Bij Haarlem Fietsstad kunt u een plaats huren in een buurtstalling of in een fietskluis. In opdracht van de gemeente beheert Haarlem Fietsstad 40 buurtstallingen in Haarlem. Haarlem Fietsstad geeft de contracten en de sleutels uit, beheert de wachtlijst en doet klein onderhoud en schoonmaakwerkzaamheden.
Fietskluizen nabij OV-knooppunten
Haarlem Fietsstad beheert een aantal individuele fietskluizen bij de bushaltes Reinaldapark, Europaweg/Schipholweg en Station Spaarnwoude. Zo staat uw fiets veilig en droog, terwijl u met het OV verder reist.
Gebruiksvriendelijk
Door de toegenomen diversiteit van de fietsen voldoen de oude voorwielbeugels dikwijls niet meer. Wij streven ernaar om door middel van moderne rekken iedereen een stallingplaats op maat te bieden. Voor lichtere modellen is er de fietslift, voor zwaardere (elektrische) fietsen zijn er aanleunbeugels (nietjes) beschikbaar.
Gedurende het afgelopen jaar hebben we de sloten van vrijwel alle buurtstallingen vervangen door het iLOQ-systeem. De komende tijd zullen we ook de OV-boxen en buurtboxen gaan voorzien van nieuwe sloten.
Telefoon 06 22342211 Privacy | cookies >>
Mail
KvK 64987434
BTW NL02200187B01
IBAN NL18ASNB0942881869
HFS zal in de toekomst periodiek een nieuwsbrief gaan versturen. Nietjes vervangen rekken Daarom zullen wij deze in de tweede helft van 2018 stap voor stap gaan vervangen door aanleunbeugels (ook wel 'nietjes' genoemd). Het voordeel van de aanleunbeugel is dat de fiets gewoon op de grond staat, terwijl het frame tegen de beugel rust. Ook is het eenvoudiger en veiliger om het fietsframe met een kettingslot aan de beugel te bevestigen, dan om het voorwiel aan een klem te bevestigen. Daarnaast zullen we fietsliften plaatsen. Met behulp van een gasveer wordt het voorwiel opgetild en komt de fiets dus verticaal aan de muur te hangen. Door een combinatie van beide systemen proberen we de stallingen zo efficient en comfortabel mogelijk in te richten.
Huurders ontvangen deze automatisch.
Mocht u (beroepsmatig) geinteresseerd zijn, dan kunt u uiteraard de nieuwsbrief ook ontvangen: aanmelden >> .
De oude rekken, waarbij het voorwiel in een klem geplaatst wordt, voldoen voor veel moderne fietsen niet meer. Dikkere banden, bredere sturen en kratjes zorgen er al snel voor dat men de fiets liever tussen, dan in de rekken plaatst...
Energiezuinige sleutels Om de veiligheid van de buurtstallingen te verbeteren hebben wij het afgelopen jaar alle sloten vervangen door het iLOQ-systeem. Dit elektronische sluitsysteem stelt ons in staat om volledige controle te houden over wie er toegang hebben tot de stalling. Zodra een sleutel als vermist wordt opgegeven kunnen wij deze direct op een zwarte lijst plaatsen, waardoor deze voor een eventuele oneerlijke vinder onbruikbaar is. Ook kunnen wij met dit systeem eenvoudig in eigen beheer sleutels (her)programmeren. Zo is een sleutel van stalling A weer her te gebruiken voor stalling B en is het mogelijk om een sleutel aan meerdere stallingen toegang te bieden. Hoewel het een elektronisch systeem is, werkt het zonder elektriciteit van buitenaf. Door het insteken van de sleutel in het slot wordt een klein beetje stroom opgewekt, net genoeg om te kijken of de sleutel toegang geeft. Verder werkt het net als bij een normale sleutel, de gebruiker draait het slot zelf open.